söndag 28 december 2008

Poesiträd



Jag älskar bokstäver, kalligrafi och vackra ord.
En av mina favoriter på detta område är Ylva Skarp, Skarp Kalligrafi.

Själv gör jag också en del skyltar men mest för eget bruk. Jag gillar känslan av att låta handen få jobba fram vackra bokstäver. Tyvärr kommer jag aldrig att komma i närheten av Ylvas vackra handstil.
Det är en fröjd att titta på hennes skyltar och njuta av det vackra hantverket.
Speciellt gillar jag hennes dörrskyltar och brädor.

Klurar på om jag skall försöka "stjäla" hennes idé och göra ett poesiträd till nyår.
Vackra, inspirerande ord till var och en av våra gäster. Kanske några rader ur sångtexter som väcker tankar och kan ge inspiration till kommande år.


Gäller att hitta rätt strof till rätt person bara...


1 kommentar:

Min Skattkammare sa...

Verkligen jättevackert!
Vilka sköna vackra dagar vi har, det känns nästan som att ljuset redan har kommit......
Men jag är hängig, usch inget vidare, när man är ledig.
Jag glömde att länka till dig, måste göra det bums!
Önskar dig ett riktigt härligt och blomstrande nytt år!
Ps, var tomten snäll i år? fniss
Kram Kicki