lördag 7 februari 2009

Glam & Glitter


I kväll kör karusellen i gång igen. Dags för årets melodifestival.
Jag är ingen TV tittare av stora mått men när det kör i hop sig till melodifestival då drabbas jag av en riktig schlagerfeber.
Det är lite härligt ändå med lite glam och glitter mitt i vardagen.
Artisterna, låtarna, kläderna och festligheten runt omkring, allt detta tillsammans gör hela melodifestivalkarusellen till en riktig TV-fest!

Är också jättenyfiken på Petra Mede som programledare. Är som sagt ingen stor TV tittare så jag har helt missat henne i andra sammanhang.
Extra spännande blir det i år. Jag har nämligen överraskat dottern med biljetter till genrepet inför finalen på Globen. Undrar just vilka som står kvar på scenen när det är dags ?
Oavsett utgång väntar nu sex veckors schlagertittande...Jag längtar.

Mina favoriter?
Shirly Clamp & Molly Sandén.

Inga kommentarer: