torsdag 5 februari 2009

Anis & Vanilj


När jag skulle börja blogga funderade jag länge på namnet. Vad skulle min blogg heta? Jag letade runt bland andra bloggar för att få lite inspiration. Och jag hittade många vackra, underfundiga, lockande och mycket bra namn . Men mitt eget satt fortfarande långt inne. Jag kunde ju inte bara ta något av alla underbara namn som jag hittade i mitt sökande och möblera om dessa för att göra det till mitt eget. Nej, för det första gillar jag inte tanken på att stjäla någon annans idé och för det andra kändes det alltför enkelspårigt.


Men så en dag så bara låg det där på tungan...

Anis & Vanilj

Först och främst för att Anis & Vanilj är två underbara serviser som finns hos PENTIK, butiken som jag är på väg och skall öppna. Men också för att jag älskar smakerna anis och vanilj. En latte eller en cappucino är för mig inte fulländad om den inte är smaksatt med vanilj. Och aniskryddor i ett hembakt bröd, mmmm underbart, godare kan det knappast bli!

Jag är nyfiken på hur alla andra härliga bloggare har värkt fram sina namn?
Jag får kanske ta en runda och se om jag hittar några bra historier kring just namnfrågan

2 kommentarer:

AK sa...

Ja just precis vad jag ville ha hjälp med av dig, att hitta det rätta namnet för en ev blogg.....
Men det kanske bara "poppar" upp en dag!
Imorgon är det äntligen fredag!!

Kramisar från A-K

Min Skattkammare sa...

Hej Susanne!
Oj, nu närmar det sig, bara en vecka kvar!
Jag förstår att du inte hinner med att blogga nu. Jag tycker också att det är en riktig tidstjuv, men man får se det som ett jobb, det har ju genererat så många nya kunder.
Namnet på min butik och blogg är inspirerat från böckerna med samma namn. Som min mamma läste väldigt mycket ur när jag var liten. Nostalgi........
Hjälp, jag vet inte alls vad du kan tänka dig för något från mig i entrén. Det ställer jag gärna upp på, men du får nog ge mig lite hjälp på traven. Det är ju din butik och du vet ju vad du gillar.
Nu måste jag måla på, men inspirationen får sig en törn i detta väder......BLÄÄÄ!
(men barnen får ett härligt sportlov)
Ha en skön helg!
Kram Kicki