onsdag 28 januari 2009

En skokartong med minnen...






Är vi nog många som har.
Och hur många gånger har man inte tänkt att "en vacker dag.." skall jag se till att få in dessa minnen och foton i ett album eller i alla fall få lite ordning och reda bland gamla kärleksbrev, restaurangnotor, teckningar, flygbiljetter ...
you name it!
Tänk att få ihop alla dessa små minnen till en hel historia. Minnen som vi ju faktiskt sparat på för att just "minnas" och för att kanske ge våra efterlevande bitar av vår egen historia.
Ett av de bästa och kanske trevligaste sätten är att göra det i bokform.


Jag har själv varit inne på flera olika sidor på nätet och gjort fotoalbum där du också kan skriva text till bilderna. Enkla och bra sidor. Men jag har också insett att jag inte är någon bra historieberättare och heller ingen hejare på att layouta det hela. Det duger och är helt ok för mig men det finns dom som kan det så mycket bättre...

Hittade för en tid sedan denna sida på nätet good-stock , visserligen är företaget beläget i USA, men det är faktiskt den bästa jag hittat. Tänk att bara få lämna över dina skokartonger med sparade minnen och bilder och få proffshjälp med att berätta din alldeles egna historia. Underbart!

Om denna tjänst fanns någonstans i närheten skulle jag gärna använda mig av den.

Om inte annat så kan man få en hel inspiration, tips och uppslag hos good-stock.
Familjens historia, Babyns första år, En kärlekshistoria, En 60 årings liv. Eller varför inte bara en mormors visdomsord berättade av barn och barnbarn i bokform. Tillsammans med några härliga bilder blir det en rolig bok att ge både till mormor och alla barn.

Själv skulle jag vilja ge mig själv, och mina barn, vår familjs historia i bokform.

Inga kommentarer: