måndag 19 januari 2009

Idrottsgalan 2009




Så var det dags igen. För årets idrottsgala.

Själv är jag ingen sportentusiast av stora mått. Men när jag får se alla dessa otroligt duktiga idrottskvinnor och män så blir jag ändå på något sätt väldigt berörd.
Jag får tårar i ögonen och blir på något underligt vis plöstligt en helyllesvensk som är med och hejar fram vinnare...trots att jag allt som oftast inte sett hans eller hennes idrottsprestation när den ägde rum "live".

Ändå sitter jag där framför TVn (nästan med flaggan i handen) och känner att jag är med och hejar fram alla dessa idrottskvinnor/män. Fortsätt att kämpa och leverera . Så kommer jag att titta nästa år också!

Sedan gillar jag Peter Settman som programledare vilket inte gör galan sämre...
Måste bara lägga till denna länk från förra året då Susanna Kallur fick mottaga det prestigefyllda Jerringpriset.
Hon är så snygg i sin klänning och var väl värd priset.

Hej Sverige ! Heja systrarna Kallur!
Skall bli spännande att se vilka som får mottaga priser i kvällens idrottsgala...

Inga kommentarer: