söndag 25 januari 2009

Revolotionary Road


Nu är dom tillbaka. Kärleksparet Leonardo DiCaprio och Kate Winslet från Titanic. Revolotionary Road är en film som defenitivt kommer att finnas med på min "vill se" lista.

Dels för att handlingen tilltalar mig, skall paret April och Frank våga påverka sitt öde och starta om på nytt, och dels för att jag vill se om dom kan återskapa den där riktiga kärleksglöden som fanns i Titanic.
En film att njuta av hoppas jag.
Förmodligen kommer den också att följas av många tankar typ
"är jag verkligen på rätt plats i livet"
eller har jag glömt bort mina drömmar. Vilka drömmar hade vi när vi träffades, jag och min man? Kanske är det tid att reflektera och bryta upp från det vanliga...

Premiär 30 januari.


I Connecticut under mitten av 50-talet lever April och Frank Wheeler som är ett ungt, framgångsrikt par som bor med sina barn i en trevlig förort. Men under den polerade och självsäkra ytan bubblar frustrationen hos dem båda. Övertygade om att de vill ha ut mer av livet än sina medelmåttiga grannar, bestämmer paret sig för att flytta till Frankrike, där de hoppas utlopp för sina mer konstnärliga sidor.

Inga kommentarer: