söndag 25 januari 2009

Det finns ingen finare än du...


...min dotter Josefin!

I går kväll när jag kom hem efter en lång dag av målande och fejande i min blivande butik så fick jag ett mottagande jag sent skall glömma.
Mannen hade lagat mat och fixat till lite gott inför kvällen. Dottern Josefin förärande mig med följande;

Ett badrum fyllt av levande ljus, lugn klassisk musik och ett väldoftande bad. Väl i badet fick jag en ljuvlig massage och hon borstade mitt hår länge.
Sedan fick jag ligga där och bara njuta. Intill badkaret hade hon gjort i ordning ett litet bord med lite god choklad som hon själv köpt till mig och ett gott dessertvin (som mannen inhandlat).

När jag var nöjd med badet tvättade hon mitt hår. Efteråt fönade hon det torrt , gav mig en morgonrock (mannens, då jag inte äger någon morgonrock själv) och ledde mig ner i vardagsrummet där jag fick sätta mig ner i en fåtölj och få naglar och tånaglar målade. Sedan fick jag ännu mera skön massage innan det var slut på njutningen.

Ibland blir man bara så himla glad över sina barn.
Att hon fixade allt detta, min dotter. Och jag fick bara njuta och ta emot!

Underbara dotter, Det finns ingen finare än du!

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Vilken fin familj du har......och för att inte nämna dottern!
Men så är ju du också en jättetrevlig tjej!
Kramis

AK sa...

Va härligt! Det är nog inte så dumt med med tonåringar... Hoppas det blir fler gånger, det förtjänar du!

Kram A-K