måndag 23 mars 2009

Resfeber


Har gått med feber länge nu. Resfeber.

Inte blir det bättre när jag kikar ut genom köksfönstret. Hårda vindar och tung snö. Har precis plockat in mina vårkrukor fulla med påskliljor och pärlhyacinter. Helt översnöade och frusna. Med lite tur klarar dom sig kanske.

Själv får jag fortsätta att drömma om min resa. Har så många ställen jag skulle vilja besöka. Både gamla och nya platser. Älskar storstäder lika mycket som en solig strand. Vet ej ännu om det alls blir någon resa i år. Men hoppas och drömma kan man ju alltid...
Visst är dom vackra dessa gamla slitna resväskor. Tänk vad många reseberättelser som rymms i dom. Och den här hyllan med kartor. Blev smått förälskad i den enkla men ack så roliga idén att ha dem framme på detta vis. Tror minsann att jag skall ta och göra min egen karthylla i väntan på att resan skall bli bokad...

Inga kommentarer: