tisdag 10 mars 2009

Vårkänslor


Varje morgon när jag är på väg till min butik så går jag förbi en blomsterhandel.
Tänk vad blommor kan lysa upp en dag. Jag blir lika glad varje morgon och stannar med glädje till en stund och bara njuter av all blomsterprakt.
Önskar så att jag hade "gröna fingrar", vilket tyvärr inte är fallet. I stället får jag inhandla andras underbart komponerade kreationer i form av färdiga alster. Det gör mig inget...emellanåt gör jag små försök att skapa egna kompositioner i mina stora krukor som jag har på trappen. Ibland blir det bra, ibland mindre lyckat.
Hur som helst så lyser lite blommor upp vardagen.
Ett besök hos Tant Grön i Vintrosa rekkomenderas också varmt. Deras hemsida hittar du här

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Susanne!
Jösses, vad man längtar efter lite vårtecken i rabatten! Fågelkvitter och takdropp är det enda som vittnar om nya tider, inte illa det heller!
Däremot tror jag vårtröttheten fått ett grepp om mig, och gråvädret gör ju inte saken bättre. Inspirationen får sig en törn, skulle behöva göra ett avbrott......suck.
Nu blev det lite gnäll, men vi bor ju i gnällbältet, fniss!
Hoppas att allt är toppen där i stora staden!
Många kramar Kicki
Ps. hälsningar till din kompis också AK (var det väl) som skrev inne hos mig! :o)

AK sa...

Hallå min vän!
Ja visst längtar man efter våren men den känns långt borta. Idag har det snöat konstant hela dagen i Gävle :-( så det känns extra deppigt. Försökte muntra upp mig själv med en hårklippning och ögonbrynsfärgning och förutsättningarna blev lite bättre.
Vi hörs snart! Kram A-K