tisdag 17 mars 2009

Sovrumsdrömmar















Just nu planerar vi att renovera vårt och sonens sovrum.
I själva verket har planerna funnits där länge men nu först vekar det som att det
änligen kan bli av.
När man väl börjar närma sig ett datum för start så är det mycket att fundera över.
Mycket som skall bli rätt.

Det lutar därför mer och mer åt att ta hjälp av någon kunnig på området, dvs en arkitekt.
När det gäller vårt sovrum är det dels en vindslucka och dels ett fönsterparti utåt balkong som på något vis behöver integreras i rummet på ett bra sätt.
Sedan är det själva stilen.

Jag gillar både det romantiska och lite skira med mycket vitt. Men också det mera klassiksa med inslag av mörkt trä och lite mera robusta färger eller klassikt blått.
Ibland vill jag si och ibland så. Det gäller att så småningom bestämma sig för en stil.

Sedan har jag en hel del bilder som jag sparat från olika bloggar eller hemsidor.

Några av bilderna som inspirerar mig just nu är dessa.
Tyvärr har jag varit dålig på att spara ursprunget (detta var innan min tid som bloggare, då jag endast ville spara bilder för egen del) men väjer ändå att visa dem.

Inga kommentarer: