tisdag 3 mars 2009

Per Morberg


"Att göra en lemon curd är som att slå en bearnaise.
Slappna inte av, utan rör hela tiden.
Eller förresten:slappna av och rör hela tiden
."

I dag gjorde jag ett besök i vår lokala bokhandel. Var ute efter en ny kokbok till min man. Hittade nästan genast det jag sökte. Per Morbergs nya kokbok. Många klassiska recept och en kokbok med mycket känsla och personliga inlägg. Den kommer säkert att gå hem.

Har man en man som gillar matlagning gäller det att underhålla honom med en och annan ny kokbok emellanåt för att hålla intresset vid liv.

Själv gillar jag den också. Främst för det snygga omslaget och alla andra härliga bilder, är svag för vackra bilder. Och de personliga kommentarerna som finns till nästan varje recept. Jag gillar också att boken är så personlig. Den handlar inte bara om mat utan bjuder på såväl privata bilder som personliga minnen. I LIKE!

Nätbokhandel i all ära, men jag föredrar att gynna vår lokala bokhandel (även om priset är ca 100 kr högre här) . Det är en viss känsla i att få hålla i boken och bläddra lite i den innan det blir ett köp. Gärna gå och titta några gånger och få längta lite innan man slår till. Att stadens bokhandel är en pärla i sig, liksom bokhandlaren gör ju inte saken sämre. Så jag vill gärna slå ett slag för att den lokala handeln. Gynna den när du kan, Den behövs!
Om du trots allt vill handla och titta i boken via nätet så kan du göra det här;

Inga kommentarer: